Handleiding toegang clubsite Rotary Wierden en Rotary Nederland/app.

Inleiding

Voor leden van Rotary Wierden zijn er twee websites en de Rotary app voor afmelden van belang:

1. Onze eigen clubsite: www.rotary-wierden.nl
  2. De site van Rotary Nederland: www.rotary.nl
  3. De app van Rotary Nederland, downloaden via appstore of google play. Deze is gekoppeld aan www.rotary.nl

Clubsite Rotary Wierden

Wat is er te vinden op deze site?

Op deze site vind je algemene informatie over onze club, bijvoorbeeld nieuws over activiteiten die we ontplooien. Een kalender met evenementen die we organiseren en zichtbaar is voor derden. Algemene informatie over de vereniging en bestuurssamenstelling. Tevens een aanmeldformulier voor mensen die in aanmerking willen komen voor een lidmaatschap.

Aanmelden voor evenementen zoals Happen en Stappen, e.a. kan op korte termijn ook via de site, waarbij we meteen kaarten kunnen afrekenen via IDEAL, ook voor niet leden!

Daarnaast is er een webshop beschikbaar waar we bijvoorbeeld ook paasstollen direct kunnen verkopen, inclusief betaling via IDEAL, ook voor niet leden.

Op de ledenportal, dus alleen toegankelijk via inloggen en dus ook niet zichtbaar voor personen buiten onze club.

Wat staat er op de Ledenportal?

Op de ledenportal vind je de volgende zaken:

• Persoonlijk profiel en voorkeuren met betrekking tot de website/mailings.
  • Groepen(commissies) waar je onderdeel van uitmaakt.
  • Evenementen waarvoor je bent ingeschreven of die je hebt bijgewoond.
  • Facturen voor evenementen of online aankopen.
  • Clubbestanden waartoe je toegang hebt.
  • Foto’s waarin je bent gemarkeerd.
  • De Almanak met leden.
  • Overzicht van Groepen(commissie).
  • Fotocollecties van de club.
  • Verslagen van clubavonden.
  • Huishoudelijk reglement van onze club.
  • Declaratieformulier om voorgeschoten kosten direct te declareren bij de penningmeester.
  • Nieuw lid voorhangen. Aanmeldformulier om nieuwe leden voor te dragen.

Hoe krijg ik toegang tot deze site?

Nieuwe leden krijgen per mail een uitnodiging om het account te activeren. Deze mail kan wel eens in de spam terecht komen, evenals andere mails die via de site worden verstuurd. Het advies is dan ook om rotary-wierden.nl als vertrouwd afzender te markeren in het emailprogramma.

Na activatie kan het wachtwoord ingesteld worden. Dit wachtwoord is niet zichtbaar voor de beheerder en kan dus ook niet opgevraagd worden. Zie volgende paragraaf.

Hoe vraag ik een nieuw wachtwoord op?

Als je het wachtwoord niet meer weet is het alleen voor de gebruiker mogelijk om een nieuw wachtwoord op te vragen. Ga naar de website, klik op inloggen (https://www.rotary-wierden.nl/login?next=%2Fhome)  en druk op Klik hier om je wachtwoord te resetten.

Vul je emailadres in en ga naar je postvak en volg de instructies in de email die naar je verzonden is. Mocht je de email niet zien, controleer dan of deze in het postvak ongewenst of SPAM is terecht gekomen.

Website Rotary Nederland en App

Wat is er te vinden op deze site en App?

Op deze site vind je algemene informatie over Rotary Nederland en Rotary International, zoals de doelstellingen van Rotary, de structuur en de geschiedenis. Tevens is er veel informatie te vinden over de lopende projecten van Rotary. Zeker voor nieuwe leden is er een schat aan informatie te vinden. Ook via deze website kunnen geïnteresseerden zich melden en deze zullen dan gekoppeld worden aan een club.

Wat staat er op de Ledenportal?

Op de ledenportal vind je de volgende zaken:

• Nieuws en informatie over projecten en evenementen van Rotary Nederland en andere clubs.
  • Mijn clubsite is voor ons niet van belang.
  • Link naar de site van het district.
  • Attendance, dus aan en afmelden kan ook via deze site. Dit is gekoppeld aan de app.
  • MIJN LEAD, belangrijk, hier kom je in de ledenadministratie terecht. Je kunt hier je eigen gegevens vinden en beheren. Tevens kun je zoeken naar andere leden. Controleer in ieder geval bij aanvang of bij wijzigingen of dit goed wordt doorgevoerd.
  • Het service center, voor veel gestelde vragen en de antwoorden.
  • Een webshop voor vaantjes, speltjes en andere Rotary artikelen.

Hoe krijg ik toegang tot deze site en de App?

Nieuwe leden krijgen per mail een uitnodiging om het account te activeren. Deze mail kan wel eens in de spam terecht komen, evenals andere mails die via de site worden verstuurd. Het advies is dan ook om rotary.nl als vertrouwd afzender te markeren in het emailprogramma.

Hoe vraag ik een nieuw wachtwoord op?

Als je het wachtwoord niet meer weet is het alleen voor de gebruiker mogelijk om een nieuw wachtwoord op te vragen. Ga naar de website, klik op inloggen (https://www.rotary.nl/access/ )  en druk op Ik ben mijn wachtwoord vergeten om je wachtwoord te resetten.

Hoe installeer ik de app?

Ga op je telefoon naar de appstore  (Apple/IOS) of Google Play (Android).

Zoek naar Rotary in Nederland.

Installeer de app op je telefoon en gebruik de inloggegevens van de Rotary Nederland site om aan te melden. DUS NIET DE INLOG GEGEVENS VAN DE ROTARY WIERDEN SITE!

Hierbij een extra handleiding: